Αναλυτικές πληροφορίες για ULTRA TRAIL 2022

1. Το SERRES ULTRA TRAIL (S.U.T) θα διεξαχθεί 24 Σεπτεμβρίου 2022 με ώρα εκκίνησης 06:00πμ, έχει αφετηρία και τερματισμό την είσοδο του Δημαρχείου της πόλης στον κεντρίκο πεζόδρομο και εχει μήκος 86700μ με 4000μ θετικής υψομετρικής.

S1 – Το κομμάτι αυτό του αγώνα έχει αρκετές εναλλαγές κλίσεων,το τερέν είναι ποικιλόμορφο με το μεγαλύτερο του μέρος να είναι σε μαλακό τερέν εκτός από ένα μέρος του που έχει πέτρα.

Πιο αναλυτικά το S1 εχει ως εξής:αγώνας ξεκινάει με κατεύθυνση την πλατεία Ελευθερίας και τα συντριβάνια της,αφού διασχίσουμε κάθετα την Εθνικής Αντιστάσεως φτάνουμε στο Ιερό Μητροπολιτικό ναό της πόλης μετά από περίπου 200μ.Στην συνέχεια κινούμαστε για περίπου 800μ σε μία πολύ όμορφη περιοχή της πόλης περνώντας μπρόστα από τον ιστορικό ναό των Αγίων Θεοδώρων,τον ναό της Αγίας Παρασκευής αλλά και τον ναό του Τίμιου Προδρόμου.για να φτάσουμε στην κοιλάδα των Σερρών,εκεί που καθημερινά αθλούνται και περπατούν εκατοντάδες Σερραΐοι.

Στο σημείο αυτό αφήνουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε στα μονοπάτια του αγώνα.ξεκινάει σε επίπεδη επιφάνεια και στο ύψος της Βαλέριας,μετά από περίπου 600μ,στρίβουμε δεξιά στην πεζογέφυρα και μόλις την περάσουμε συνεχίζουμε αριστερά για να φτάσουμε μετά από περίπου 50μ στο πρώτο τεχνικό μονοπάτι της διαδρομής.Μετά από μια συνεχόμενη παρατεταμένη ανηφόρα 500μ φτάνουμε σε ένα προπολεμικό πολυβολείο της πόλης για να συνεχίσουμε πλέον σε απότομη τεχνική κατηφόρα για 400μ. Στην συνέχεια με το που βγαίνουμε στο δασικό δρόμο στρίβουμε αμέσως δεξιά στο ανηφορικό μονοπάτι στο οποίο θα είμαστε για 1000μ περίπου.Στο τελείωμα του στρίβουμε δεξιά στην άσφαλτο για 50μ και αμέσως αριστερά πάλι στον μονοπάτι,το μονοπάτι αυτό στην αρχή είναι ευθεία και μετά κατηφορικό μέχρι να φτάσουμε μετά από περίπου 1χλμ στο πρώτο ποταμάκι του Ελαιώνα το οποίο και περνάμε κάθετα!!!Σε περίπου 400μ ξαναπερνάμε κάθετα το ίδιο ποτάμι και φεύγουμε όλο ευθεία για να το ξαναπεράσουμε κάθετα για 3η φορά.Αφού κινηθούμε για περίπου 300μ σε επίπεδο μονοπάτι στρίβουμε αριστερά στην ανηφόρα στην καρδιά του πευκοδάσους,μια διαδρομή σε μονοπάτι τεχνικό με μεγάλη κλίση.Βρισκόμαστε στα πρώτα 7χλμ του αγώνα περίπου και συναντάμε ακόμη ένα προπολεμικό πολυβολείο.Συνεχίζουμε σε μια απότομη τεχνική κατηφορα για περίπου 200μ και μετά από μια σύντομη ευθεΐα φεύγουμε αριστερά για το λοφάκι,όταν ανέβουμε σε αυτό στα δεξιά μας θα δούμε από ψηλά το πανέμορφο πευκοδάσος του Ελαιώνα και της Χρυσοπηγής.Αφου διασχίσουμε το λοφάκι θα συναντήσουμε και θα περάσουμε κάθετα την άσφαλτο που οδηγεί στο μοναστήρι του Τίμιου Προδρόμου.Για τα επόμενα 700μ θα κινηθούμε σε τσιμεντένια επιφάνεια με μεγάλη κλίση,θα περάσουμε μπροστά από τις κεραίες της πόλης με μια απίστευτη θέα μιας και θα έχουμε στο δεξί μας χέρι το κάμπο των Σερρών,το Παγγαίο αλλά και τα πολυάριθμα χωριά του νομού. Για τα επόμενα 1300μ θα βρισκόμαστε μέσα σε ένα πολύ όμορφο τεχνικό μονοπάτι χωρίς κλίσεις όπου στο τελείωμα του θα συναντήσουμε τον 1ο σταθμό στο 10οχλμ .

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Σε αυτό το σημείο θα μπορούν οι αθλητές να συναντήσουν φίλους που θα έρθουν με το αυτοκίνητο για τους δούνε ή να τους κάνουν Support. Αφού περάσουμε κάθετα την άσφαλτο συνεχίζουμε σε δασικό δρόμο,στην αρχή για 600μ ευθεία και στο τέλος αυτής φεύγουμε αριστερά στον κατηφορικό δασικό για 1χλμ με θέα την πόλη των Σερρών. Αφήνουμε πλέον τον δασικό και μπαίνουμε δεξιά στο τεχνικό μονοπάτι για περίπου 2χλμ με αρκετές εναλλαγές κλίσεων.Στην συνέχεια για 400μ περίπου θα κινηθούμε σε δασικό ανηφορικό δρόμο για να στρίψουμε αριστερά πάλι στο μονοπάτι,το 1ο μισό κατηφορικό και το 2ο με μεγάλη κλίση,μετά από περίπου 1400μ φτάνουμε στην είσοδο του γραφικού χωριού Ελαιώνας,το χωριό βρίσκεται σε υψόμετρο 400μ και οι κάτοικοι του με την τελευταία απογραφή του 2011 είναι 338!!! Σε λίγα μέτρα θα δούμε μπροστά μας την πλατεία του χωριού και τις πετρόχτιστες βρύσες.Εκει θα βρίσκεται ο 2ος σταθμός του αγώνα και οι αθλητές θα έχουν διανύσει συνολικά 16500μ με 870 θετικής υψομετρικής.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Σε αυτό το σημείο επίσης υπάρχει πρόσβαση με το αυτοκίνητο για να συναντήσουν οι αθλητές φίλους που έχουν έρθει με το αυτοκίνητο τους από ασφάλτινο δρόμο.

S2 – Το κομματι αυτό του αγώνα έχει 2 μεγάλες κατηφόρες,3 απότομες ανηφόρες και 2 soft,αλλά και 2 ευθείες για ανάσες……Πιο αναλυτικά το S2 έχει ως εξής:Εχουμέ μπει πλέον για τα καλά στον ρυθμό του αγώνα και θα αφήσουμε το χωριό Ελαιώνας για να κατευθυνθούμε προς τον εξοχικό οικισμό Χρυσοπηγή.Για 350μ θα κινηθούμε μέσα στο χωριό σε ασφάλτινη επιφάνεια και στη συνέχεια αφού αντικρύσουμε το τελευταίο σπίτι του χωριού θα μπούμε σε κατηφορικό τσιμεντένιο κομμάτι για 250μ.Είμαστε σε μια περιόχη που ευδοκιμεί πολύ το δέντρο της ελιάς.Θα συνεχίσουμε σε μονοπάτι κατηφορίκο για 1χλμ μέχρι να συναντήσουμε το ποτάμι του Ελαιώνα το οποίο και θα περάσουμε κάθετα.Σε αυτό το σημείο η κλίση θα γίνει ανηφορίκη (εκτός από ένα μικρό κομμάτι 150μ)για 1χλμ και θα οδηγηθούμε στην άσφαλτο που οδηγεί στο χωριό Βρόντου,θα την περάσουμε κάθετα για να μπούμε σε ένα πολύ κατηφορικό κομμάτι,τεχνικό,με αρκετά νεροφαγώματα και πέτρα για να καταλήξουμε στο ποτάμι που έρχετε από το χωριό Βροντούς. Για τα επόμενα 800μ θα κινηθούμε σε μονοπάτι ανηφορίκο μέχρι το μαντρί του Κυρ-Δημήτρη. Τα επόμενα 400μ είναι σε δασίκο κατηφορίκο δρόμο,στην συνέχεια θα μπούμε σε μονοπάτι για 700μ,στην αρχή επίπεδο με την συνέχεια του να γίνετε αρκετά ανηφορικό. Στο τελείωμα της ανηφόρας θα συνατήσουμε βρύση με ποσίμο νερό και σηκώνοντας το κεφάλι βλέπουμε απέναντι μας να πλησιάζει ο οικισμός της Χρυσοπηγής!Για τα επόμενα 1650μ θα έχουμε μια καλή ευκαιρία να παρούμε ανάσες,θα κινηθούμε σε δασικό δρόμο με πολύ μικρή ανηφορική κλίση.Μπαίνουμε τώρα δεξιά στο μονοπάτι για 1χλμ περίπου,αρκετά ανηφορικό και στο τελείωμα του θα συναντήσουμε το πρώτο σπίτι του οικισμού,ένας οικισμός που το καλοκαίρι σφύζει από ζωή μιάς και πολλοί Σερραίοι απολαμβάνουν την δροσιά του,ενώ την περίοδο του χειμώνα μένουν μόνιμα 30 κάτοικοι. Είμαστε πλέον στον 3ο σταθμό του αγώνα και έχουμε διανύσει 24.500μ με 1360μ θετικής υψομετρικής.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Σε αυτό το σημείο επίσης υπάρχει πρόσβαση με το αυτοκίνητο για να συναντήσουν οι αθλητές φίλους που έχουν έρθει με το αυτοκινητό τους από ασφάλτινο δρόμο.

S3 – Το κομμάτι αυτό του αγώνα στο μεγαλύτερο του μερος είναι ανηφορικό αλλά όχι με μεγάλες κλίσεις,θα συναντήσουμε και 2 κατηφόρες,το τερέν είναι σχετικά μαλακό.

Πιο αναλυτικά το S3 έχει ως εξής: Ο αγωνας συνεχίζεται και έχουμε πλέον κατεύθυνση για το ορεινό χωριό Ορεινή.

Θα κινηθούμε στο ασφαλτινο δρομο που ενώνει την ΣΕΡΡΕΣ με το ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ του ΛΑΙΛΙΑ για 300μ και αμέσως μετα θα μπούμε αριστερά στο μονοπατι.Εκει θα δούμε μπροστά μας το καταφύγιο του Δασαρχείου που φιλοξενεί αρκετά άγρια ζώα.Η διαδρομή προς Ορεινή είναι στο μεγαλύτερο της μέρος σε μονοπάτι και αρκετά τεχνικό.Στο μονοπάτι θα είμαστε για 600μ και στην συνέχεια θα μπούμε στην άσφαλτο για 100 για να συνεχίσουμε πάλι στο μονοπάτι για περίπου 3200μ,στο 29ο χλμ περίπου στο δεξί μας χέρι θα αντικρύσουμε το ξύλινο παρατηρητήριο του δασαρχείου.Στη συνέχεια θα κινηθούμε για λίγα μέτρα σε δασικό δρόμο για να συνεχίσουμε παλι σε μονοπάτι,το οποίο θα είναι για λίγο ανηφορίκο και μετά θα συνεχίσουμε κατηφορικά μέχρι να φτάσουμε στη ποτίστρα με ΜΗ ΠΟΣΙΜΟ ΝΕΡΟ στο 30ο ΧΛΜ.Η συνέχεια μας για τα επόμενα 700μ είναι σε μονοπάτι ανηφορικό.Στο τελείωμα του μπαίνουμε πλέον στην άσφαλτο η οποία θα μας οδηγήσει σε συνεχόμενη κατηφόρα στο χωριό της Ορεινής σε 1300μ. Είναι ένα καλό σημείο για να πάρουμε ανάσες αλλά και να αποζημιωθούμε από την θέα που θα αντικρύσουμε,στα αριστερά μας βλέπουμε τον Λαϊλια,απέναντι μας το όροπεδιο ΜΠΟΣΝΤΑΣ στα δεξιά μας τον κάμπο των Σερρών και αν είμαστε τυχεροί και είναι καθαρή η ατμόσφαιρα πίσω μας θα δούμε να φαίνεται στο βάθος η λίμνη Κερκίνη.Το χωριό Ορεινη βρίσκεται στα 700μ υψόμετρο και με την τελευταία απογραφή που έγινε εχει 800 μόνιμους κατοίκους.Στην πλατεία του χωριού θα συναντήσουμε τον 4ο σταθμό του αγώνα,η απόσταση που έχουμε διανύσει είναι 32500μ με 1760μ θετικής υψομετρικής.

S4 – Στο κομμάτι αυτό του αγώνα αν εξαιρέσεις στην αρχή που είναι ευθεία η συνέχεια του είναι συνεχόμενα ανηφορική και αρκετά απότομη προς το τέλος,το τερέν είναι στο μεγαλύτερο του μέρος μαλακό.

Πιο αναλυτικά το S4 έχει ως εξής:Αφού έχουμε πάρει κάποιες ανάσες στον σταθμό της Ορεινής θα συνεχίσουμε για τα επόμενα 250μ σε άσφαλτο κ μόλις φτάσουμε στο τέλος του χωριού θα συνεχίσουμε για 300μ σε δασικό δρόμο. Σε αυτό το σημείο αφήνουμε το δασικό δρόμο και μπαίνουμε αριστερά στο μονοπάτι και θα παραμείνουμε σε αυτό για τα επόμενα 1350μ,στο τελείωμα του θα συναντήσουμε ένα μικρό ποταμάκι το οποίο και θα περάσουμε κάθετα.Η συνέχειά μας θα είναι σε ανηφορικό δασικό δρόμο για 1500μ,θα συναντήσουμε και θα περάσουμε 2 ρυάκια και ένα ποταμάκι όσο θα κινούμαστε στον δασικό δρόμο.Με το που θα περάσουμε το ποταμάκι που αναφέραμε θα στρίψουμε αριστερά στο μονοπάτι και θα είμαστε σε αυτό για 1χλμ.Θα ξαναμπούμε σε δασικό για 200μ για να μας βάλει ο αγώνας ξανά σε μονοπάτι στο οποίο θα κινηθούμε για τα επόμενα 3χλμ,σε αυτό το σημείο θα συναντήσουμε αρκετά απαιτητικές ανηφόρες. Στο τέλος του μονοπατιού θα ξεπροβάλλει μέσα από τις οξιές και τα έλατα το καταφύγιο του Λαϊλια, ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΟΥΡΟΥΝΗΣ,που χτίστηκε το 1957 από τα μέλη του ΕΟΣ.Στον προαύλιο χώρο του καταφυγίου θα υπάρχει ο 5ος σταθμός του αγώνα οπου θα μπορέσουμε να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας…Η απόσταση που έχουμε διανύσει μέχρι στιγμής είναι 40000μ και 2460μ θετικής υψομετρικής.

S5 – Το κομμάτι αυτό του αγώνα έχει μία μεγάλη συνεχόμενη ανηφόρα,μία κατηφόρα και στη συνέχεια συνεχόμενες εναλλαγές κλίσεων,το τερέν είναι στο μεγαλύτερο του μέρος μαλακό.

Πιο αναλυτικά το S5 έχεις ως εξής:με το που φεύγουμε από το καταφύγιο μπαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι το οποίο μας ανεβάζει στην κορυφή της πίστας του Λαιλια. Ένα μονοπάτι που είναι μέσα στην οξυά…Η διαδρομή μέχρι την κορυφή είναι περίπου 1850 και αρκετά τεχνική.Για όσους τους αρέσει να βλέπουν από ψηλά είναι το κατάλληλο μέρος μιας και από εκεί η θέα είναι μοναδική!!!! Πλέον έχουμε μπροστά μας την πίστα του χιονοδρομικού κέντρου Λαϊλιάς και την οποία θα κατέβουμε σε μία απόσταση 1500μ περίπου.Στην βάση της πίστας θα φύγουμε αριστερά για 250μ σε άσφαλτο για να ξαναμπούμε αριστερά στο μονοπάτι.Ο Λαϊλιάς ανήκει στην οροσειρά Βροντούς,κυρία βλάστηση είναι η οξυά και τα πεύκα σε μια έκταση περίπου 33000 στρέμματα.Εδώ μπορεί να συναντήσει κανείς πολλές μορφές άγριων ζώων,ζαρκάδια και λαγούς,τα αγριογούρουνα είναι ο σημαντικότερος πληθυσμός,λύκους κ αλεπές,στο βουνό ζουν και λίγες καφετί αρκούδες και τέλος πολλά είδη άγριων πουλιών. Θα κινηθούμε τώρα μέσα στο μονοπάτι αλλά και στο πύκνο δάσος σε μια συνεχόμενη κατηφόρα για 1800μ περίπου και στην διχάλα που θα συναντήσουμε θα φύγουμε αριστερά,εκείνο το σημείο είναι στην αρχή ευθεία και μετα έχει μια μικρή ανηφόρα.Αφού κατηφορίσουμε για λίγο θα συναντήσουμε την άσφαλτο και θα την περάσουμε κάθετα για να μπούμε αριστερά στον δασικό δρόμο για 250μ. Στην συνέχεια θα μπούμε δεξιά στο μονοπάτι που στην αρχή του είναι αρκετά ανηφορικό,όπως είπαμε εδώ σε αυτό το κομμάτι της διαδρομής θα παίξουμε με τις εναλλαγές κλίσεων. Αφού μείνουμε εκεί για 1100μ περίπου,συνεχίζουμε σε δασικό δρόμο που στην αρχή του θα πετύχουμε στα δεξιά μας μια πέτρινη βρύση με πόσιμο νερό,μετά από 1000μ περίπου θα αφήσουμε τον δασικό δρόμο και θα συνεχίσουμε στα αριστερά μας για 1000μ περίπου σε μονοπάτι.

Εκεί θα περάσουμε ανάμεσα από τις ‘συμπληγάδες’ πέτρες και στα αριστερά μας θα δούμε το βράχο της Κατίγγας.Ολή αυτή η περιοχή που θα διανύσουμε μετά την βάση της πίστας,οι Σερραιοι τον μεσοπόλεμο την είχαν ως καλοκαιρινό θέρετρο και οργάνωναν τα ανταμώματα.

Στο τελείωμα του μονοπατιού θα βγούμε δεξιά στην άσφαλτο για 70μ για να συνεχίσουμε αριστερά στο μονοπάτι για 500μ περίπου που στην αρχή του είναι αρκετά απότομο.Στο τέλος του θα δούμε μπροστά μας το Σαλέ του Χιονοδρομικού Κέντρου και τον 6ο σταθμό του αγώνα.Εκει λοιπόν θα μπορέσουμε να ενυδατωθούμε αλλά και να γεμίσουμε τις ενεργειακές μας αποθήκες,επίσης σε αυτό τον σταθμό θα υπάρχουν και οι σάκοι ανεφοδιασμού των αθλητών (drop bags). Η απόσταση που έχουμε διανύσει είναι 48000μ με 3040 θετικής υψομετρικής.

S6 – Πλέον έχουμε καλύψει τα 3/4 της θετικής υψομετρικής κατί που σημαίνει οτί στα υπόλοιπα χλμ που απομένουν τα περισσότερα είναι κατηφορικά.Το κομμάτι αυτό του αγώνα είναι στο μεγαλύτερο του μέρος κατηφορικό μόνο προς το τέλος έχει μία παρατεταμένη ανηφόρα με κατεύθυνση το 17οχλμ Σερρών-Βροντούς!Το τερέν είναι μαλακό αλλά και έχει και αρκετά σκληρά σημεία.

Πιο αναλυτικά το S6 έχει ως εξής:Αφήνουμε πλέον το σαλέ και φεύγουμε ευθεία στην κατηφόρα για την πίστα του χιονοδρομικού και συνεχίζουμε αριστερά,μόλις περάσουμε το λιφτ φεύγουμε δεξιά στο μονοπάτι που θα συναντήσουμε.Στην πρώτη διακλάδωση που θα συναντήσουμε μέσα στο μονοπάτι θα στρίψουμε δεξιά,όπως και στην στην επόμενη πάλι δεξιά,θα συνεχίσουμε ευθεία και όταν περάσουμε το ρυάκι κάνουμε και πάλι δεξιά.Μετα από 2800 περίπου αφήνουμε το μονοπάτι και μπαίνουμε σε δασικό δρόμο.Σε 500μ περίπου στους 3 δρόμους που θα συναντήσουμε εμείς θα φύγουμε ευθεία,μετά από 700μ περίπου που θα ξανασυναντήσουμε 3 δρόμους θα φύγουμε αυτή τη φορά αριστερά στο μονοπάτι με κατεύθυνση τον μεγάλο βράχο που υψώνεται μπροστά μας.

Στο τελείωμα του μονοπατιού θα μπούμε για λίγο στο δασικό δρόμο όπου στα δεξιά μας θα δούμε την ποτίστρα με πόσιμο νερό.Σε αυτό το σημείο μπαίνουμε αριστερά στο μονοπάτι με κατεύθυνση το λόφο απέναντι μας.Συνεχίζουμε την κάθοδο για να ξαναβρεθούμε σε ποτίστρα με νερό πόσιμο μετά από 4000μ περίπου από την προηγούμενη ποτίστρα.Συνεχίζουμε προς τα αριστερά για να περάσουμε κάθετα τον δασικό δρόμο που θα συναντήσουμε μετά από 1300μ για να συνεχίσουμε στο μονοπάτι.Θα ξαναπεράσουμε κάθετα τον επόμενο δασικό δρόμο που θα δούμε μετά από 200μ και θα συνεχίσουμε στο μονοπάτι.Ολη αυτή η διαδρομή είναι κατηφορική.

Μετά από 700μ μπαίνουμε πλέον αριστερά στον δασικό δρόμο για 200μ για να πέσουμε δεξιά στο μονοπάτι.Πολύ συντόμα θα περάσουμε κάθετα το ποτάμι και θα συνεχίσουμε τραβεσαριστά με δεξιά κατεύθυνση στο μονοπάτι.Εδω αρχίζει μια συνεχόμενη ανηφόρα για περίπου 1700μ με την κλίση να μαλακώνει όσο πλησιάζουμε τον 7ο σταθμό.Έχουμε φτάσει λοιπόν στο σταθμό και είναι ένα καλό σημείο ανεφοδιασμου!!!Η απόσταση που έχουμε διανύσει μέχρι στιγμής είναι 60000μ με 3350μ θετικής υψομετρικής.

S7 – Το κομμάτι αυτό του αγώνα έχει μια ανηφόρα με μεγάλη κλίση,μια κατηφόρα επίσης με μεγάλη κλίση και 2 ευθείες η μια να είναι αρκετά μεγάλη.Πιο αναλυτικά το S7 εχει ως εξης:ο αγώνας συνεχίζεται μέσα σε μονοπάτι στην αρχή σε ευθεία και μετά με μικρές κλίσεις,στα 500μ στο αριστερό μας χέρι θα συναντήσουμε δεξαμενές νερού,αφού συνεχίσουμε στην κατηφόρα για 150μ θα περάσουμε κάθετα την άσφαλτο για να κινηθούμε πλέον με κατεύθυνση το πευκοδάσος,μέσα σε αυτό θα κινηθούμε σε απότομες κλίσεις.Εκεί θα είμαστε για 1000μ εώς ότου φτάσουμε στην κορυφή του λόφου.Η συνέχεια μας θα είναι κατηφορική σε τεχνικό τερέν,στην πορεία μας θα μπούμε και σε ένα μεγάλο νεροφάγωμα.Μόλις τελειώσουμε με την κατηφόρα θα κινηθούμε σε ευθεία στην αρχή σε μονοπάτι και στη συνέχεια σε δασικό δρόμο,στο δεξί μας χέρι θα δούμε και το τροχόσπιτο του Κυρ-Μιχάλη που μένει εκεί όλο τον χρόνο φροντίζοντας τα αγελάδες του.Ολη αυτή η διαδρομή έχει επίσης μοναδική θέα.Να σημειώσω ότι ο δασικός δρόμος είναι αρκετά σκληρός.Αφου κινηθούμε σε αυτόν για 1800μ θα αντικρύσουμε τα πρώτα σπίτια της Ραχωβίτσας!!Η Ραχωβίτσα είναι ένας οικισμός του Ν.Σερρων που αρκετοί Σερραίοι έχουν τις εξοχικές του κατοικίες,με την απογραφή του 2011 οι μόνιμοι κάτοικοι είναι 14….Αφού διασχίσουμε τον οικισμό και μέτα από 700μ θα συναντήσουμε τον 8ο σταθμό του αγώνα στην ιστορίκη βρύση που βρίσκεται στο τέλος του οικισμού,θα έχουμε διανύσει από την εκκίνηση 65000μ με 3503μ θετικής υψομετρικής!!!

S8 – Το κομμάτι αυτό του αγώνα είναι επίσης κατηφορικό με την μισή του απόσταση να είναι σε πολύ δύσκολο τερέν αφού το χαρακτηρίζει το βραχώδες τοπίο.Πιο αναλυτικά το S8 έχει ως εξής:συνεχίζουμε μετά τον σταθμό με κατεύθυνση πλέον το Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου,θα είμαστε σε δασικό δρόμο για 300μ μέχρι να μπούμε σε ένα πολύ δύσκολο και τεχνίκο κομμάτι της διαδρομής που είναι κατηφορίκο,προς το τέλος της δυσκολής κατάβασης θα συναντήσουμε και θα περάσουμε μέσα από ένα μεσοπολεμικό,σχεδόν γκρεμισμένο μαντρί μέ το τερέν πλέον να γίνετε πιο φιλικό.Θα συνεχίσουμε για λίγο ακόμη στο μονοπάτι αυτό εώς ότου πετύχουμε την άσφαλτο.Θα στρίψουμε αριστερά σε αυτήν η οποιά θα μας οδηγήσει στην είσοδο του Μοναστηριού.Η Μονή του Τιμίου Προδρόμου χτίστηκε το 1270 και αποτελεί ένα εκπληκτικής ομορφιάς μνημείο Βυζαντινής τέχνης.Μετά από μια μακρόχρονη ιστορία το 1986 εγκαταστάθηκε γυναικεία αδελφότητα.Εχουμε φτάσει στον 9ο σταθμό του αγώνα και έχουμε διανύσει 69500μ και 3530μ θετικής υψομετρικής.

S9 – Έχουμε μπει πλέον στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα,θα πετύχουμε αρκέτες εναλλαγές κλίσεων αλλά και το τερέν επίσης θα αλλάζει συνεχώς (σκληρό,μαλακό,πέτρα,πευκοβελόνα).Πιο αναλυτικά το S9 έχει ως εξής:Φεύγουμε από τον σταθμό και την είσοδο της Μονής προς τα δεξιά και μπαίνουμε στο μονοπάτι με μικρές κλίσεις και αρκετή πέτρα,ένα σημείο του αγώνα αρκετά τεχνικό,μέσα σε αυτό θα κινηθούμε συνεχώς αριστερά για περίπου 1600μ.Στην συνέχεια το τερέν γίνετε μαλακότερο.Αφου μπούμε για λίγο σε δασικό δρόμο θα συνεχίσουμε δεξιά πάλι σε μονοπάτι για τα επόμενα 800μ περίπου.Στα δεξία μας θα πετύχουμε ένα μικρό ρυάκι το οποίο και περνάμε κάθετα με αριστέρη κατεύθυνση στο μονοπάτι.Μετά από 300μ περίπου μπαίνουμε για λίγο σε έναν παλιό μικρό δασικό δρόμο για να συνεχίσουμε σε κανονικό δασικό για 250μ.Αφήνουμε τον δασικό και μπαίνουμε δεξία στο μονοπάτι για 500μ για να φτάσουμε σε ένα γνώριμο μέρος για εμάς μιας και το διασχίσαμε όταν είμασταν στο S1 με αντίστροφη φορά.Στο γνώριμο τεχνικό μονοπάτι Θα παραμείνουμε για 1300μ.

Πλέον η πόλη των Σερρών πλησιάζει όλο και περισσότερο…. Εχουμε φτάσει στις κεραίες της πόλης, αφήνουμε το μονοπάτι για να συνεχίσουμε για τα επόμενα 1100μ σε τσιμεντένιο δρόμο.Τα σπίτια της πόλης φαίνονται πολύ καθαρά.Στο τελείωμα του κατεβάσματος περνάμε κάθετα την άσφαλτο που θα συναντήσουμε και μπαίνουμε απέναντι με κατεύθυνση ανηφορικά στο ύψωμα.Αφου το κατέβουμε φεύγουμε δεξιά στο μονοπάτι με αριστερή κατεύθυνση για να κινηθούμε στην απότομη ανηφόρα που μας οδηγεί στο πολυβολείο.Στη συνέχεια έχουμε απότομη τεχνική κατηφόρα για 500μ περίπου.Μπαίνουμε για 350μ σε ίσιο δασίκο δρόμο που θα μας οδηγήσει στο πευκοδάσος των Σερρων,εκεί ξαναμπαίνουμε δεξιά στο μονοπάτι με απότομες κλίσεις και αρκετά νεροφαγώματα,θα πρέπει να έχουμε αρκετή προσοχή γιατί βρισκόμαστε προς το τέλος του αγώνα και τα πόδια είναι βαριά.

Στο τελείωμα της τεχνικής αυτής κατηφόρας θα κινηθούμε δεξιά στο μονοπάτι σε επίπεδο τερέν, για τα επόμενα 300μ όπου θα περάσουμε κάθετα το ποτάμι που θα συναντήσουμε.Εχουμε φτάσει στον 10ο σταθμό του αγώνα έχοντας διανύσει 80000μ περίπου και 3850μ θετικής υψομετρικής.

Θα συνεχίσουμε παλι σε ευθεία για τα επόμενα 400μ για να περάσουμε για τελευταία φορά το συγκεκριμένο ποτάμι.Στην συνέχεια θα βρούμε μπροστά μας μία αρκετά απότομη ανηφόρα σε μονοπάτι,στο τελείωμα του η ανηφόρα τελειώνει και οι έχουμε μία καλή ευκαιρία για να πάρουμε ανάσες..Ο αγώνας πλησιάζει στο τελός του μιας και μας απομένουν περίπου 6500μ!!!!!

Στο σημείο που θα συναντήσουμε την άσφαλτο θα στρίψουμε δεξιά και θα κινηθούμε σε αυτήν για τα επόμενα 60μ.Στρίβουμε αριστερά στο εκκλησάκι και μπαίνουμε αμέσως δεξιά στο μονοπάτι με ήπιες κλίσεις,η ανηφόρα σταματάει στα 500μ και συνεχίζουμε σε ευθεία για τα επόμενα 300μ,στο τέλος της ευθείας για 20μ θα κινηθούμε στην άσφαλτο για να ξαναπέσουμε αριστερά σε κατηφορίκο πλέον μονοπάτι, προς το τέλος της κατηφόρας το μονοπάτι έχει αρκετά νεροφαγώματα και θέλει προσοχή.Για 150μ θα κινηθούμε σε ευθεία και στην συνέχεια θα διασχίσουμε την τελευταία χωμάτινη ανηφόρα για μία απόσταση 200μ περίπου.Αμέσως μετά θα κατέβουμε μια μίκρη απότομη κατηφόρα η οποία θα μας βγάλει μπροστά στην τεχνιτή λιμνούλα των Σερρών.Τα δύσκολα έχουν περάσει….Συνεχίζουμε για 1300μ σε ελαφρώς κατηφορικό δασικο δρόμο της κοιλάδας της πόλης,στο τελείωμα του μπαίνουμε σε άσφαλτο και σε 1χλμ περίπου θα στρίψουμε δεξιά με κατεύθυνση την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.Η πορεία μας είναι ελαφρώς ανηφορίκη και σε 1200μ στρίβουμε αριστερά για να μπούμε στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας.Η βυζαντινή αυτή εκκλησία του Αγίου Νικολάου χτίστηκε τον 14ο αιώνα,ένας ναός που κάηκε 2 φορές στην μακρόχρονη ιστορία του.Συνεχίζουμε δεξιά στα σκαλάκια και σε 200μ συναντάμε την άσφαλτο που στην αρχή είναι κατηφορική και θα μας οδηγήσει μετά από 800μ στην γραμμή του τερματισμού!!!

newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter του Μ.Γ.Σ Πανσερραϊκός, για να μαθαίνετε πρώτοι, τα νέα του συλλόγου μας!